אודות המרכז לדיני הגנת הצרכן
המרכז לדיני הגנת הצרכן הוקם בבית הספר ללימודי משפטים במכללה האקדמית נתניה, במטרה לעסוק בהיבטים המשפטיים של הגנת הצרכן ולקדם את הגנת הצרכן בישראל. המרכז הוקם בשנת 2012.
הגנת הצרכן הוא תחום הנוגע לכלל האזרחים במדינת ישראל. גם בעלי עסקים הם צרכנים בתחומים שבו הם לא עוסקים. אין אדם שלא נזקק בשלב זה או אחר בחייו לכללי הגנת הצרכן. זכויותיו של הצרכן, והאמצעים לממש אותם הם חלק מאיכות החיים בישראל. הנושא גם מגיע לא מעט לבתי המשפט, ופעילות החקיקה בנושא מפותחת ביותר. יש יותר מעשרים חוקים צרכניים ועשרות תקנות אשר משפיעות על התנהלותנו בעולם הצרכנות, הקניות והשירותים.
המרכז לדיני הגנת הצרכן בוחן כיצד דינים אלו מתבצעים הלכה למעשה. הוא כמובן קשור עם הרגולטורים בתחום זה עם האחראים על החקיקה בתחום במשרד התמ"ת ומשרד המשפטים.
מטרות המרכז לדיני הגנת הצרכן:
· עריכת מחקרים שיבחנו את דיני וכללי הגנת הצרכן בשוק הלכה למעשה.
· תגובות להצעות חקיקה.
· פרסומים בארץ ובחו"ל בנושא זה.
· איתור נושאים הדורשים דיון והבאתם לסדר היום הציבורי.
· עריכת כנסים ודיונים בנושאים אקטואליים ופרסומים בקרב אנשי מקצוע.
· הכשרת סטודנטים, בעיקר בתואר שני LL.M. במשפטים במכללה האקדמית נתניה, במסלול המסחרי-עסקי לעסוק בהגנת הצרכן.