בשנים האחרונות הבנקים מקדמים את תחום הדיגיטל על חשבון שירותים אחרים. שילוב הדיגיטל אמנם משרת את האוכלוסייה הצעירה וגילאי הביניים אך פוגע באזרחים הוותיקים או בכאלה שמעדיפים את מודל השירות הישן. על רקע משבר הקורונה והמגבלות, המצב אפילו החמיר
ד"ר אבנר ברנע - כלכליסט
מזה כשנתיים-שלוש, מתרחש תהליך חשוב בתחום שירות הלקוחות במערכת הבנקאית בישראל. הבנקים מקדמים את התחום הדיגיטלי אך מתברר שהם נותנים עדיפות לדיגיטל על חשבון שירותים מוכרים כגון קופות בסניפים, קשר ישיר עם הבנקאי בנושאי אשראי, פיקדונות השקעות ועוד. שילוב הדיגיטל משרת את האוכלוסיות הצעירות וגילאי הביניים אך פוגע קשות באזרחים הוותיקים ועוד רבים אחרים שמעדיפים את מודל השירות הישן המתאים להם יותר. הבנקים יוזמים פעילות הדרכה לאזרחים הוותיקים – אך הדבר רחוק מלפתור את הבעיה ורבים מלקוחות אלה מרגישים מתוסכלים. להערכתי מדובר בכמיליון לקוחות מתוך סה"כ כ- 6 מיליון לקוחות הבנקים בישראל.