מאז רפורמת כחלון ב-2011, נכנסו לשוק הסלולר חברות חדשות וחתכו ב-85% את ההוצאות לצרכן על שימוש בסלולר: אם רכישת גולן טלקום תאושר - הצרכנים יחזרו לימי טרום הרפורמה, בהם החברות הגדולות יגיעו לכ-95% נתח שוק, ושוב, ישלמו יותר
ד"ר אבנר ברנע
חברת סלקום רוכשת את גולן טלקום ותשלם עבורה כ-600 מיליון שקל. מדובר במיזוג הגדול הראשון בענף הסלולר מאז רפורמת כחלון ב-2011, שסימנה את פתיחת השוק לתחרות ותיקון כשל רגולטורי.
מאז הרפורמה, חברות סלולר חדשות מיהרו להיכנס לשוק וצברו מספר גדול של לקוחות. המודל העסקי שלהן התבסס על "ניהול רזה" בכוח אדם ובשירות והורדת מחירים דרסטית, כדי לגייס במהירות לקוחות מהחברות הוותיקות.מבחינת הצרכן – הרפורמה הצליחה מעבר למצופה וגרמה להקטנת כ-85% בהוצאות הלקוח על שימוש בסלולר. מדובר בשינוי ללא תקדים בישראל. חברות הסלולר התרגלו במשך שנים להרוויח סכומים בלתי מתקבלים על הדעת (הכנסות סלקום ב-2011 היו 8 מיליארד שקל, עם רווח של כ-800 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-3 מיליארד שקל ב-2019), ולטענתן הרפורמה הובילה את הענף למשבר עמוק.