מבחינת המצב ברשתות השיווק עולה כי ההבדלים בין מוצרים ממותגים למוצרים מקבילים של המותג הפרטי של הרשת אינם גדולים במיוחד. למה המותג הפרטי נמכר במחיר גבוה מדי? אתם אלה שנותנים לרשתות את הכוח לקבוע מחיר כזה
ד"ר אביחי שניר
אחת התופעות הבולטות בסופרים בשנים האחרונות היא ההתחזקות של המותגים הפרטיים, בעיקר בשופרסל וברמי-לוי. בבדיקה מקרית שערכתי במספר חנויות של שופרסל בעזרת אתר שקיפות מחירים, מצאתי שמותגים פרטיים מהווים כמעט 10% מהמוצרים. זה עדיין מעט בהשוואה לרשתות כמו Aldi בגרמניה, Migros בשוויץ, או ברשתות שיווק אמריקאיות, אבל הרבה יותר מכפי שהיה בארץ עד לא מזמן.
מה שעוד מעניין זה שאם משווים את המחירים של המותגים הפרטיים לאלו של מוצרים ממותגים דומים, מקבלים פערים די דומים לאלו שקיימים בארה"ב. בבדיקה מקרית באתר שקיפות מחירים, מצאתי בחנות של שופרסל פערי מחיר שבין פחות מ-10 אחוזים במוצרים כמו חרוזי זיתים, מלפפונים במלח, ודגים קפואים, ועד פערים של בערך פי 2 בגבינת פרמזן. אפילו במוצרים שבהם למוצרים הממותגים יש שם חזק, כמו פתי-בר או קוקה-קולה, המחיר של המותג הפרטי גבוה מכפי שניתן היה לצפות. לצורך ההשוואה, המחיר של קולה שופרסל זול יותר משל פפסי רק בכ-15 אחוזים.
לקריאת הכתבה באתר וואלה