תואר שני במנהל מערכות בריאות – בוגרים מספרים

  • ראשי
  • תואר שני במנהל מערכות בריאות – בוגרים מספרים

תואר שני במנהל מערכות בריאות מקנה את יכולת התכנון וניהול הרפואה בבתי חולים, בקהילה ובמערכות הבריאות בארץ

תואר שני במנהל מערכות בריאות הוא תואר משמעותי עבור כל מי שעובד במסגרת מערכת הבריאות. הידע המקיף שהתואר מספק מכין את בוגריו לקראת מילוי תפקידים בכירים במערכת. תוכנית הלימודים בתואר שני במנהל מערכות בריאות מתאימה לרופאים ואחיות בדרגי ניהול שונים ולממשיכים מתואר ראשון במקצועות הפרה-רפואיים, טכנאי רנטגן, אנשי לוגיסטיקה ומנהל ולאלה המעוניינים להרחיב את שירותם והשכלתם גם בתחום הפרט, גם בתחום הקהילה וגם בתחום מערכות בריאות גדולות.

אחד הדגשים החשובים של תוכנית הלימודים הוא בכך שהיא מפתחת מיומנות ומקצועיות בתחומי ניהול מערכות הבריאות, כגון ניהול בתי חולים, ניהול מחלקות ויחידות, ניהול מרפאות ומכונים, ניהול מוסדות גריאטריים, ניהול יחידות פרא – רפואיות, ניהול משאבי אנוש, פסיכולוגיה חברתית בניהול מערכות בריאות וניהול הרפואה בקהילה.

תכנית הלימודים של תואר שני בניהול מערכות בריאות מותאמת למציאות הנדרשת ונבחנה על ידי מנהלים בכירים במערכות הבריאות. בוגרי התוכנית משתלבים במהרה בתפקידי הניהול או משפרים את יכולות הניהול עבור אלו שכבר נמצאים בתפקידי מפתח. כולם מספרים על התרומה הרבה של לימודי תואר שני במנהל מערכות בריאות לקריירה וליכולות הניהול האישיות שלהם.

רונית בוהדנה מנהלת סיעוד מרפאת שועלי קופת חולים כללית, רעננה. אחות מוסמכת, בעלת תואר ראשון בסיעוד ובוגרת תואר שני במנהל מערכות בריאות:

"התואר השני מעשיר מאוד את הידע המקצועי ולמעשה מאוד 'פותח את הראש' – זו מערכת דינאמית שבה הרבה דברים משתנים והלימודים מעודדים  להסתכל על התהליכים בצורה חדשה. אני מרגישה שאחרי סיום התואר יש לי יכולת להבין תהליכים בצורה אחרת ממה שהייתי מסתכלת עליהם לפני כן. הלימודים חושפים אותך לעולם חדש גם אם לומדים נושאים שלאו דווקא מתעסקים איתם ביום יום. הידע שרכשתי הביא אותי להבין עד להיכן היכולות שלי מגיעות ויכולות עוד להגיע.

במה התואר תרם לתפקידך כמנהל סיעוד?

התואר אפשר לי ללמוד לתת מענה טוב יותר למטופלים, לעמיתי לעבודה ולעובדים שלי ולחדד את השיח עימם ואלו דברים מאוד חשובים. הלימודים השפיעו על סגנון הניהול שלי. אומנם אני בתפקיד ניהולי כבר לפני התואר אך הלימודים העצימו את היכולות. מאוד חשוב לי להדגיש שהמרצים בתואר היו מצוינים, היחסים והנגישות אליהם היתה מצוינת ונהניתי מכל רגע אפילו לקחתי דברים מהלימודים הביתה למשפחה ולילדים ששיתפתי אותם במידע שלמדתי".

 

לפרטים על תואר בניהול מערכות בריאות לחצו כאן >>>

אינסה יוסף מלמד  – אחות מוסמכת מרצה בבית הספר לסיעוד של בית חולים ברזילי, בעלת תואר ראשון בסיעוד ובוגרת תואר שני במנהל מערכות בריאות:

"התואר השני מאפשר באמת להכיר את מערכות בריאות השונות לעומק. ללמוד כיצד מתפעלים החל מרמות החוק והמשפט ועד לרמה האישית כמו כלים להתמודדות עם לחצים ליווי תהליכים, מה הופך בן אדם למנהל יותר טוב.  בזכות התואר השני יכולתי התחיל ללמד כי תואר שני הוא אחד מתנאי הקבלה".

היו לך חששות לקראת הלימודים?

"אני אמא עם ילדים קטנים ולכן היה לי ברור  שזה לא יהיה פשוט.  אבל בזכות העובדה שהלימודים נערכים במתכונת של יום אחד בשבוע זה מאוד הקל עלי. לקראת סוף התואר כבר נכנסנו לתקופת מגפת הקורונה וגם כאן היתה התארגנות יעילה, עברנו למתכונת למידה מרחוק וזה הקל משמעותית על המצב. אז אני מאוד מרוצה מהעובדה שבחרתי לעשות את התואר באקדמית נתניה".

 

מה היה לך הכי חשוב בתקופת הלימודים?

"לא רציתי להרגיש כמו עוד אחת היה לי חשוב שיראו אותי. קראתי ושמעתי שהמכללה היא במקום הראשון בסקר שביעות רצון הסטודנטים ואני מאוד מבינה למה. החל מהשירותים הניתנים במסגרת המכללה וגם מבחינת הזמינות של אנשי הצוות. כולם  כל הזמן מתעניינים, בודקים מה הסטודנטים מרגישים מה הם חושבים וכיצד אפשר לשפר את חוויית הלמידה שלנו, נותנים מענה לבעיות בצורה מיידית. זה המקום בו באמת רואים אותך, את הסטודנט שאיננו עוד מספר. אני ממליצה מאוד ללמוד כאן".

איברהים אבו ראס  – אחראי חדר הלם בבית חולים מאיר בכפר סבא ופרמדיק בניידת טיפול נמרץ מרחב ירקון.  אח מוסמך בוגר תואר ראשון בסיעוד ותואר שני במנהל מערכות בריאות:

"זה התואר הכי חשוב עבור מי ששואף לתפקידים ניהוליים בתוך מערכת הבריאות. התואר פותח אופק ראייה מקצועי וניהולי ומאפשר לצאת לשדה הקליני עם ידע רפואי ומקצועי. באקדמית נתניה נותנים תמיכה מאוד משמעותית המהלך הלימודים, המרצים מצוינים  והלימודים מאוד מעניינים ומהנים שזה לא פחות חשוב. התואר השני מאפשר גם להשתלב בתפקידי הוראה, אני כבר התקבלתי כמרצה מן החוץ באחת המכללות לסיעוד כך שזה בהחלט גם פותח את הדלתות לאקדמיה,.

רונית בוהדנה 1
אינסה מלמד ובנותיה
איברהים אבו ראס

קרנות הוקרה וסיוע – חרבות ברזל

 

המכללה האקדמית נתניה גאה בסטודנטיות ובסטודנטים המשרתים במילואים, המתנדבים בפעילויות השונות, העוסקים בפעולות הבטחון וההגנה השונות. בתקופה מאתגרת וכואבת זו, אנו עושים כל מה שביכולתנו על-מנת לאפשר לכם להתנהל בשגרת החרום.

בנוסף למפורט במתווה ההתאמות וההקלות לכלל הסטודנטים ולמשרתים במילואים ובכוחות הבטחון, מציעה המכללה אפיקי סיוע נוספים לסטודנטים:

מענק בסך 1,000 ש"ח לסטודנטיות ולסטודנטים שגויסו בצו 8 למילואים. המענק הועבר למשרתים אשר עדכנו אותנו. במידה וטרם עשית זאת – נודה לעדכון כאן.

קרן חירום ע"ש רחל עזריה ז"ל – הקרן מעניקה מלגות לסטודנטים משרתים במילואים שנקלעו לקשיים כלכליים וכן למי שהם או בני משפחתם נפגעו באופן ישיר מהלחימה. לצורך הגשה יש להתחבר לפורטל הסטודנטים.

שירות לסיוע נפשי–  כדי להקל על הקושי הרב הנובע מהאירועים הטרגיים שאנחנו עוברים, המכללה תממן 2 פגישות עם פסיכולוג.ית לכל סטודנט.ית הזקוק.ה לכך וכן תסבסד עוד 4 פגישות בהמשך בהתאם לצורך.

השירות ניתן על ידי מכון טריאס-שריג בעל נסיון רב בעבודה במוסדות אקדמיים.  פניות ניתן להתקשר למכון בימים אי-הי, בין השעות 8:00-17:00 בטלפון 03-6483102 או גם לכתוב מייל אל [email protected]

במקרים דחופים, ניתן להתקשר גם עד שעות הערב לטלפון 054-5317899. למידע נוסף לפנות למדור מלגות: [email protected] ;

מוקדי סיוע נפשי חיצוניים, דרכם ניתן לקבל תמיכה

*      הקו החם של עמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) בטלפון: 1201, שלוחה 6

*     סה"ר – סיוע והקשבה ברשת – ניתן לפנות אליהם בצ'אט דרך האתר שלהם

*      קו הסיוע והתמיכה של עמותת נט"ל (נפגעי טראומה 1-800-363-363

 

אנו מייחלים כי חג החנוכה יביא עמו אור גדול ובשורות טובות

הודעות לסטודנטים

בהתאם להוראות פיקוד העורף:

בהישמע אזעקה במכללה עליכם להגיע תוך דקה וחצי למרחבים המגונים או לגרמי המדרגות הקרובים ביותר, יש להתרחק מחלונות, תמונות ופתחים

ולהישאר במשך כעשר דקות לפחות במרחב המוגן.

 

להלן רשימת המקומות המגונים:

 

בניין 1:

קומת כניסה – חדר מורים ליד המעלית.

קומה 1 – ממ"ד סיפריה.

קומה 2 – אולפני טלוויזיה ליד המעלית.

 

 בניין 2:

גרמי המדרגות – הנמצאים בכל הקומות 0,1,2 {לרדת חצי קומה רחוק מהדלתות}

ממ"ד קומה 1- הרדיו 106 {קומת משרדים 1 -}

 

לשאלות נוספות ניתן לפנות למנהל הבטחון –   054-6929244

הודעות לסגל

תאריך:  18.10.2023 – דיור למפונים במעונות המכללה האקדמית נתניה

שלום רב,

חברת איסתא נכסים, המפעילה את מעונות הסטודנטים במכללה האקדמית נתניה החלה לשכן בשבוע שעבר, תושבים מאזור הדרום והצפון בחלק מחדרי המעונות.

מדובר על דירות סטודיו לזוגות על בסיס מקום פנוי.

כרגע הוקצו למעלה מ-20 דירות פנויות לטובת הפרויקט.

הדירות מאובזרות באופן מלא הכולל מקלחת ושירותים, מיזוג, טלוויזיה עם חיבור למחשב, מטבח ובו מיקרוגל, קומקום וכיריים חשמליים.

המגורים במעונות הינם בחינם לגמרי

יצוין לחיוב שיתוף הפעולה:

* הקהילה המקומית בקרית השרון אשר תרמה ציוד, מזון יבש חטיפים שמיכות כריות, טואלטיקה וכיו"ב.

* מאפיית לחם האופים שמסייעת גם אך לא רק בארוחות בוקר לדיירים אלה.

* הקולג'ים גם נתן לנו אפשרות להכניס את הדיירים בשעות מסוימות לבריכה ולמכון הכושר.

המעוניין להפנות משפחות מקו העימות למגורים במעונות או לסייע בתרומה של ציוד, מזון או כל דבר אחר, יפנה לשמואל לסרי מנהל מתחם המעונות בנייד 054-3261268 (אם אין מענה נא לשלוח וואטסאפ).

בע"ה יגיעו ימים טובים יותר וביחד ננצח.

בברכה,
שמואל לסרי
מנהל מתחם המעונות

תאריך:  12.10.2023

לידיעתכם : בשל המצב הבטחוני, כל הבחינות מוקפאות. נעדכן בהמשך לגבי המועדים החדשים. מאחלים לכולם ימים רגועים.

תאריך:  12.10.2023

בשלב זה לא מתקיימים לימודים ובחינות בקמפוס המכללה