פרופ׳ דויד לייזר
דיקן בית הספר
סטודנטים יקרים,
עוברת עלינו תקופה מאתגרת. אני מקווה שדווקא ברגעים אלה תוכלו להרגיש את המחוייבות של הסגל המסור בו התברכנו. מצדכם, זהו הזמן להפגין, בנחישות שלכם להצליח חרף הקשיים, שאתם יודעים כמה חשובה ההצלחה בלימודים, ושבמאמץ מוגבר ומתמשך, תוכלו להצליח במשימה שלקחתם על עצמכם. אנו מצדנו נעשה ככל שלאל ידינו לתמוך ולהקל על המאמץ הכרוך בלימודים בתנאים אלה.
נאחל לכולנו את החוסן והתבונה להבדיל בין עיקר לתפל, כך שבסוף השנה נהיה גאים בעצמנו ובאופן בו התנהלנו. בעזרת השם, כאשר תכלה שנה וגזירותיה, נקצור בשמחה את פרי מאמצינו, כי לכולנו מטרה משותפת, לימוד והצלחה.
שלכם, פרופ' דויד לייזר דיקן בית הספר.

ד"ר מיכל חמו
סגנית דיקן בית הספר לתקשורת
העידן המודרני מציב את תחום התקשורת במרכז החיים האישיים, החברתיים והמקצועיים. תהליכי תקשורת, הן ביחסים בין-אישיים, בארגונים, ברשתות חברתיות ובמדיה, משפיעים על כל היבט של הפעילות האנושית. כדי להצליח בעולם העבודה הדינמי והמתפתח, יש צורך בהבנה מעמיקה של תהליכים אלה וביכולת לנצלם בצורה יצירתית ויעילה. המסלול החדש לתואר ראשון דו-חוגי במדעי ההתנהגות ותקשורת נועד להעניק לסטודנטים ידע עיוני רחב בתחומים כגון פסיכולוגיה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה ותקשורת, תוך שילוב עם התנסות מעשית ויכולת לפתח מיומנויות בתחום משאבי האנוש, השיווק והמדיה.

העידן המודרני מציב את תחום התקשורת במרכז החיים האישיים, החברתיים והמקצועיים. תהליכי תקשורת, הן ביחסים בין-אישיים, בארגונים, ברשתות חברתיות ובמדיה, משפיעים על כל היבט של הפעילות האנושית.
כדי להצליח בעולם העבודה הדינמי והמתפתח, יש צורך בהבנה מעמיקה של תהליכים אלה וביכולת לנצלם בצורה יצירתית ויעילה.
המסלול החדש לתואר ראשון דו-חוגי במדעי ההתנהגות ותקשורת נועד להעניק לסטודנטים ידע עיוני רחב בתחומים כגון פסיכולוגיה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה ותקשורת, תוך שילוב עם התנסות מעשית ויכולת לפתח מיומנויות בתחום משאבי האנוש, השיווק והמדיה.המסלול החדש לתואר ראשון דו-חוגי במדעי ההתנהגות ותקשורת נועד להעניק לסטודנטים ידע עיוני רחב בתחומים כגון פסיכולוגיה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה ותקשורת, תוך שילוב עם התנסות מעשית ויכולת לפתח מיומנויות בתחום משאבי האנוש, השיווק והמדיה.
יועצי הרישום שלנו עומדים לרשותכם לשאלות ולפרטים נוספים. לשיחת ייעוץ חינם צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם:
תוכנית הלימודים לתואר ראשון (.B.A) במדעי ההתנהגות ותקשורת
משך הלימודים
שנתיים קלנדריות – שישה סמסטרים רצופים (א', ב' וקיץ)
הלימודים יתקיימו בשעות היום, במשך 2-4 ימי לימוד מדי סמסטר, מבין הימים ראשון-רביעי.
רוב הקורסים יילמדו יחד עם מסלולים קיימים (מדעי ההתנהגות בוקר; דוח"ג מנע"ס-תקשורת). עד 20 נ"ז יילמדו בקורסים ייעודיים למסלול.
סה"כ לתואר דו-חוגי 123 נ"ז (60 נ"ז בתקשורת, 63 נ"ז במדעי ההתנהגות)
שנה א' – תקשורת
שם הקורס | שם המרצה | נ"ז |
תרבות ותקשורת דיגיטלית | ד"ר ולד וסיליו | 6 |
כתיבה אקדמית | ד"ר אורי כ"ץ | 2 |
מפגשי מדיה | פרופ' אמיר הר-גיל | 2 |
שפה, תקשורת וחברה | ד"ר מיכל חמו | 2 |
תקשורת חזותית | פרופ' אמיר הר-גיל | 2 |
מבוא למדיה | ד"ר מיה מזור-טרגרמן | 3 |
סדנת רדיו ופודקאסט | מר טל אברמוביץ' | 2 |
סדנת הופעה בציבור ומול מצלמה | גב' רחלי לבבי-אברהם | 2 |
סדנה: יחסי ציבור, שיווק ופרסום בעולם הדיגיטלי | מר אורי אוברוצקי | 4 |
סה"כ נ"ז | 25 |
שנה א' – מדעי ההתנהגות
שם הקורס | שם המרצה | נ"ז |
סטטיסטיקה א' (שו"ת) | ד"ר ולד וסיליו | 4 |
מבוא לפסיכולוגיה | פרופ' אביטל לאופר | 4 |
פסיכולוגיה חברתית | ד"ר יאיר בן דוד | 4 |
מבוא לאנתרופולוגיה | ד"ר דורצ'ין אורי | 4 |
מבוא לסוציולוגיה | ד"ר רמי אדוט | 4 |
סטטיסטיקה ב' (שו"ת) | ד"ר ולד וסיליו | 4 |
מבוא להתנהגות ארגונית | ד"ר טל זרנקין | 3 |
פסיכולוגיה התפתחותית | ד"ר מיכל פלג מוטס | 4 |
אנגלית טרום בסיסי | מרצים שונים | — |
אנגלית בסיסי | מרצים שונים | — |
סה"כ נ"ז |
| 31 |
להלן קישור למערכת השעות של שנה א'
שנה ב' – תקשורת
שם הקורס | שם המרצה | נ"ז |
חקר התרבות והתקשורת | ד"ר מיה מזור-טרגרמן | 3 |
תקשורת פנים-ארגונית | ד"ר מיה מזור-טרגרמן | 3 |
שיטות מחקר איכותניות | ד"ר מיכל חמו | 2 |
מהפיכת הסרטונים | פרופ' אמיר הר-גיל | 4 |
מפגשי מדיה | פרופ' אמיר הר-גיל | 2 |
תרבות פופולרית וזהות בישראל – סמינר | ד"ר מיכל חמו | 4 |
תקשורת שכנועית אסטרטגית | ד"ר מיה מזור-טרגרמן | 2 |
סדנת רדיו ב': שידור והפקת תוכן | מר טל אברמוביץ' | 3 |
סדנת קמפיין חוצה פלטפורמות | מר טל אברמוביץ' | 4 |
סדנת פוטושופ | גב' אסנת ברטל | 3 |
ניהול מדיה ברשתות חברתיות | ד"ר אורן דיין | 2 |
ניהול קהילות דיגיטליות | ייקבע בהמשך | 3 |
אפשרויות בחירה: סטאז' בתקשורת קורס רוחבי הוגנות מגדרית פרוייקט רדיו אסירים | 2-4 נ"ז, במקום קורסים מעשיים שלעיל | |
סה"כ נ"ז | 35 |
שנה ב' – מדעי ההתנהגות
שם הקורס | שם המרצה | נ"ז |
שיטות מחקר (שו"ת) | ד"ר מיכאל ברוסובנסקי | 5 |
משברים בחיים פוסט טראומה | פרופ' אביטל לאופר | 3 |
תיאוריות האישיות | ד"ר ערן סגיב | 4 |
סוציולוגיה של שוק העבודה | ד"ר רמי אדוט | 3 |
Spss | ד"ר ולד וסיליו | 2 |
ייעוץ ארגוני | ד"ר טלי עידן צח | 3 |
ייעוץ ותכנון קריירה (בשפה האנגלית) | ד"ר הואזן יונס | 3 |
החברה הישראלית סוגיות סוציולוגיות | ד"ר רמי אדוט | 3 |
אנגלית מתקדמים א+ב' | גב' סנדרה שורצברג | 2 |
סמינריון | ייקבע בהמשך | 4 |
סה"כ נ"ז | 32 |
דרישות קבלה
תנאי הקבלה לתוכנית התואר הראשון במדעי ההתנהגות ותקשורת
- יתקבלו בעלי תעודת בגרות מלאה בציון משוקלל 85 לפחות, או תעודה שוות-ערך מחו"ל, או תעודת הנדסאי בציון משוקלל 80 לפחות. כמו כן יתקבלו בעלי תואר אקדמי מוכר מישראל או מחו"ל. לכל התעודות מחו"ל יש לצרף אישור שקילות ממשרד החינוך.
- מי שהציונים שלהם במתמטיקה נמוכים מ- 65 (אך לא נכשלו) בחמש יחידות לימוד, או נמוכים מ- 75 (אך לא נכשלו) בארבע יחידות לימוד, או גבוהים מ85- בשלוש יחידות לימוד, או נמוכים מ75- בתעודת הנדסאי, יצטרכו ללמוד קורס השלמה במתמטיקה ששקול ל4- יח"ל מתמטיקה בבגרות. הקורס יתקיים בקיץ שלפני תחילת שנת הלימודים. ציון המעבר בקורס: 75 (פרטים על הקורס, מועדיו והתשלום עבורו יפורסמו בנפרד).
- הנדסאים זכאים לקבל פטורים מקורסים מסוימים בהתאם להתמחות שלהם.
- בוגר מכינת +30 יחשב כבעל תעודת בגרות. קבלתו מותנית בלימוד קורס ההשלמה במתמטיקה (ראו סעיף ב' לעיל). לא ניתן לקבל בוגרי מכינת +30 ממוסדות אחרים.
- מועמדים שלמדו בבית ספר תיכון ששפת ההוראה העיקרית בו איננה עברית, מחויבים לעבור בחינת מיון בעברית (יע"ל).
- העמידה בתנאי הקבלה היא תנאי מוקדם להרשמה אך איננה מבטיחה קבלה ללימודים. יתקבלו ללימודים בעלי ההישגים הגבוהים ביותר מבין הנרשמים, בהתאם לשיקול דעתו של דיקן ביה"ס
- קבלה חריגה: המכללה מאפשרת קבלה של מי שאינם עומדים בתנאי הקבלה הנ"ל בשיעור של עד 10% ממספר המתקבלים בכל תוכנית. השיקולים המנחים לקבלה חריגה הם: נתונים אישיים מיוחדים (כגון ניסיון מקצועי בתחום הרלוונטי); העדפה מתקנת לאוכלוסיות מוחלשות; הגברת ההנגשה ללימודים אקדמיים למועמדים שהם דור ראשון במשפחתם להשכלה גבוהה.
בעת ההרשמה על המועמד/ת להגיש את המסמכים הנ”ל:
- תעודת בגרות או תעודה שוות ערך מחו"ל או תעודת הנדסאי או דיפלומה על תואר רקדמי או תעודת בוגר מכינה באפיון הרלוונטי
- תעודת זהות
- תמונה
- אישור על מבחן פסיכומטרי (במידה וקיים).