מאת: דורון יצחקי
מנהל כיוון השמה- מרכז הקריירה של המכללה האקדמית נתניה.
פרופיל הלינקדאין הפך לכרטיס הביקור העיקרי של עובדים ומועמדים כיום, לא רק בעולם ההייטק אלא גם בעולמות תעסוקה אחרים שמגלים את היתרונות שלו בשנים האחרונות בכלל, ובתקופת פוסט קורונה בפרט.
עוד משמש הלינקדאין כרשת המאפשרת שיווק מותאם תעשייה של פתרונות, שירותים או מוצרים המצריכים פילטור וחיפוש לפי תעשיות מסוימות או תפקידים מסוימים.
האפשרות של אנשי שיווק ומגייסים, בין אם מחברות השמה, יחידות גיוס בארגונים ואפילו מנהלים, היא בלתי מוגבלת ונראה כי הלינקדאין משמש כמקור גיוס ושיווק עצום שבו ניתן לייצר פניה בלתי אמצעית בין אנשים על סמך הניסיון התעסוקתי שלהם.
בשוק ההייטק היום, לרוב העובדים / מועמדים יש פרופיל מעודכן ולעיתים מקצועי מאוד ששופץ ותוקן ע"י אנשי מקצוע. לאחרונה אנחנו אף רואים יותר ויותר פרופילים של עובדים מהעולם המשפטי, הפיננסי ומרוב משרות המטה.
אז… איך בונים פרופיל לינקדאין בצורה טובה?
- שפה – עברית? אנגלית? אם נשפוט על פי תעשיית ההייטק הרי השפה הרצויה לכתיבת הפרופיל היא באנגלית, יחד עם זאת בתעשיות האחרות שנכנסו ללינקדאין (פיננסים, ביטוח, משפטים, מטה) מקובל לכתוב את הפרטים גם בעברית. נשאיר לשיקולכם, בהתאם לתעשייה שבה אתם נמצאים.
- תמונת הפרופיל והקאבר – חשבו מה אתם רוצים לשדר למי שמתבונן בפרופיל שלכם. בעיקרון, תמונת הפרופיל צריכה להיות מכובדת, רשמית, רצינית, אבל אם אתם אנשים קלילים באופייכם ניתן להוסיף טוויסט קל באמצעות תמונה קלילה יותר.
ומה לגבי תמונת הקאבר? רצוי מאוד! ניתן לשים תמונת השראה (משפט/ציטוט יפה), רקע נוף מעניין שיעיד עליכם, ואפשר גם לשים תמונה / לוגו של מקום העבודה שיכול לשדר רציניות ומחויבות למקום העבודה.
- הכותרת – מיתוג ענייני בכמה מילים, זה הדבר היחיד שמופיע ליד השם שלכם בחיפושים ואמור למשוך את המגייסים להיכנס ולהתעניין בכם. כמובן ניתן להכניס את התפקיד הרשמי שלכם, אבל אפשר ורצוי גם להוסיף טאץ' אישי ומעניין.
- עריכת הלינק לפרופיל שלכם – מיועד למתקדמים יותר, ניתן לבצע עריכת לינק כך שיסייע לכם יותר בחשיפת הפרופיל שלכם. כל פרופיל לינקדאין מקבל לינק עם מספר גנרי אליו. אם תרצו לשנות שבסוף הלינק יהיה שמכם – תוכלו לעשות את זה דרך כפתור ה: Edit public profile & URL בפרופיל.
- ניסיון תעסוקתי והשכלה – האזורים המשמעותיים ביותר בפרופיל שלכם. אל תתעצלו וכתבו אותם באופן מלא, ככל שתוסיפו יותר מלל *רלוונטי* כך הסיכוי שלכם להופיע ביותר חיפושים עולה. שימו לב שהאלגוריתם של הליקדאין ידע לאיזו תעשיה אתם שייכים ובאיזה מוסד לימודים למדתם ויתחיל להציע לכם אנשים שאתם מכירים (וגם להיפך) לפי מה שתמלאו.
- סקילס – הכניסו במינימום 5 סקילס שמאפיינים אתכם, ניתן כמובן יותר, בהנחה והם מתאימים. אל תוותרו על הסעיף הזה מכיוון שהוא מסייע בהופעה שלכם בחיפושים של מגייסים ומגביר את הביקוש שלכם.
- ABOUT – פסקה זו מאוד חשובה, כאן תוכלו ללכת לכמה כיוונים: כיוון מקצועי, לספר מעט על הניסיון המקצועי שלכם במילים שלכם. כיוון אישי – להכניס את עצמכם לתוך טקסט ולהביא משהו מעצמכם שלא כתוב בפרופיל הקר של הלינקדאין. וגם אפשר כמובן לשלב בין הנושאים. באזור הABOUT ניתן ורצוי להכניס גם לינקים לעבודות שלכם או פרויקטים מוצלחים שביצעתם ועלו לרשת, באם יש כמובן.
- שפות – לפרט כמה שיותר בסעיף זה כי גם הוא ניתן לחיתוך ע"י מגייסים.
- קבוצות חיפוש עבודה – היכנסו לכמה קבוצות ייעודיות, מכוונות תחום, ראו את הפוסטים בפנים ואת JOB POSTING הרלוונטיים.
- תיבת הדואר הנכנס – הקפידו להיכנס ולבדוק מדי פעם. התנהלו יפה מול מגייסים המבקשים לדעתך אם אתם רלוונטיים בחיפוש העבודה וענו בנימוס כי אתם לא יודעים מתי תזדקקו להם 😊
* ועוד טיפ בונוס – שימו לב לשינויים מינוריים של הלינקדאין מדי פעם והצעות לשיפור הפרופיל, כמו QUIZ לבחינת הכישורים שלכם, ואפשרות חדשה של BADGES או תגית של מחפש עבודה.
הדברים האלה יכולים לסייע לאלגוריתם של הלינקדאין לחשוף אתכם יותר.
רוצים לדעת עוד?
אנחנו כאן בשבילכם!
כיוון השמה – מרכז הקריירה של האקדמית נתניה
077-2070494